اسراییل ایران را کباب می‌کند


              خبرهاى احتمال حمله نظامى ايران را فقط در حد تيتر دنبال مى‌كنم. اما اين خبر  ساندی تایمز از   دو نظر براى من كه در جریان  ريز  ماجرا  نیستم، جالب  بود:


1. خبر از احتمال بکارگیری شیوه‌ی تازه‌اى از سوی اسراییل در جنگ علیه ایران حرف زده  يعنى "حمله الكترو مغناطيسى".
روی این كلمه‌ها و تركيب‌ها دقیق شوید: " بمب الکترومغناطیسى" ، "طول موج‌های غیرکشنده‌ی اشعه‌ی گاما"، " انرژی آزادشده از انفجار این بمب"،"دستگاه‌های الکترونیکی و خطوط انتقال برق"، "بمب ویژه " ، " انفجار در بالای سطح زمین".
اینها همه مفاهيم و اصطلاحات علمى و پيچيده‌اى هستند كه مى‌توانند به دلیل پیچیدگی، تخصصی و ناشناخته و دهان‌پرکن بودن، ابهام بیافریند، هیولا به نظر آیند و پيش از حمله، دشمن و مردم  کشور مقابل را به  اغماى  وحشت  ببرند و در بخش مراقبت‌هاى ويژه بيماران جنگ روانى، بسترى كنند. 
بخصوص اگر از زبان "كارشناس " و "نهادهاى اطلاعاتى امريكا "  گفته  شده و چِفت  و بَست ِ علمى و مرجع محكمى پيدا كرده باشد. اصولا حروف قلمبه و پيچیده، ترس‌افكن است. مثل غين و كاف و طا  و قاف (به نظر من البته و در فارسی)
2.     حالا  با  تمركز روى كلمه‌هاى زير، چشم‌ها را ببنديد و تصویرى از لحظه‌ها و ساعت‌هاى بعد از حمله را  در ذهن ظاهر كنيد. اين گزارش "ساندی تایمز" به شما در جان دادن  این صورت كمك مى‌كند. "كباب شدن دستگاه‌های الکترونیکی و خطوط انتقال برق اطراف مرکز انفجار " و " بازگشت ( ايران) به عصر حجر" .
البته در جايى اشاره  كوچكى هم شده به اینکه  جان‌هاى مردم آسيب نمى‌بيند و اين بمب "غيركشنده " است، اما ادامه مى‌دهد: " وقوع چنین حمله‌ای تمام سیستم حمل و نقل و مخابراتی ایران را فلج خواهد کرد".
بار هيجانى -عاطفى كلمه  "فلج" و برگرداندن ایران  به " عصر حجر"  و بوى "كبابى" كه از دل بدون مخابرات و برق و انرژى ما بلند مى‌شود، چه تصوير جانسوز و دهشتناكى است كه خودِ وزير دفاع رژيم اسراييل آن را  "سهمگين" مى‌خواند. 

   یادآوری: این نوشته بهیچوجه در صدد انكار چنين بمبى نيست و صحت و کذب  وجود  آن را در  صلاحیت خود نمی‌‌بیند. تنها قصد من تحلیل یک خبر تبلیغات جنگی است

 

۱ نظر:

Mohammad گفت...

تو سریال 24 این اتفاق واسه سی تی یو میفته حالا اون که سریاله ولی من تو ویکیپدیا خوندم راجع بهش